Blog

Miroslav Král 22. 3. 2012 Zpět

10 pravidel marketingu na sociálních sítích

Využití potenciálu obsahu a síly marketingu na sociálních sítích může pomoci dramaticky zvýšit vaší zákaznickou základnu. Avšak bez předešlých zkušeností to může být pro vás náročný úkol. Proto je nejdříve nezbytné pochopit základy sociálních médií. Dodržování následujících deseti pravidel vám pomůže vybudovat základnu, která bude sloužit jak zákazníkům a značce, tak samozřejmě ke zvýšení příjmů z vaší internetové aktivity.

1. Pravidlo naslouchání

Úspěch v sociálních médiích vyžaduje více naslouchání a méně slov. Čtěte příspěvky vaší cílové skupiny a aktivně se zapojujte do konverzace, kde zjistíte, co je pro vaše zákazníky nejvíce podstatné. Jedině tak jste schopni tvořit užitečný obsah a základ pro “zapálené” diskuze.

2. Pravidlo cílení
Je lepší se specializovat na určitou oblast než být “všeumělem”. Specifikované zaměření v sociálních sítích a v marketingové strategii, určené k budování silného brandu, má větší šanci na úspěch, než obecná strategie, která se snaží oslovit celé spektrum lidí.

3. Pravidlo kvality
Kvalita vítězí nad kvantitou. Je lepší mít 1000 online kontaktů, které aktivně sledují, sdílejí a mluví o vašem obsahu s vlastním publikem než 10 000, které zmizí hned po prvním navázání vzájemného vztahu.

4. Pravidlo trpělivosti
Komunikace na sociálních sítích nepřinese ohromující výsledky přes noc. Spíše než získáte okamžité výsledky je pravděpodobné, že budete muset ujít delší cestu k dosažení dlouhodobých cílů.

5. Pravidlo propojení
Pokud publikujete zajímavý obsah a pracujete nad budováním kvalitní online publika, je více než pravděpodobné, že tito lidé budou tento obsah šířit napříč svými sítěmi jako je například Twitter, Facebook, LinkedIn, či prostřednictvím svých blogů a jiných zdrojů.

Toto šíření obsahu otevírá nové zdroje vstupních míst pro vyhledavače jako je třeba Google. Díky tomu je mnohem snazší zviditelnění se v klíčovém vyhledávání a tím podpořit další způsoby jak se dostat ke zdroji - k vám.

6. Pravidlo vlivu
Věnujte čas hledání kvalitních kontaktů se silnou základnou vlastního publika, které bude pravděpodobně více zainteresované na vašich produktech, službách a v celém byznysu.

Spojte se s těmito lidmi a pracujte na budování vzájemného vztahu.

Jestli se dostanete do jejich povědomí jako vlivný a zajímavý zdroj užitečných informací, je pravděpodobné, že budou sdílet obsah i mezi svými vlastními kontakty. Tyto kontakty posunou vaši značku před nové obecenstvo.

7. Zákon hodnoty
Pokud budete trávit všechen svůj čas na sociálních sítích pouze přímou podporou vašich produktů či služeb, lidé přestanou obsah sledovat. Do konverzace musíte přidat hodnotu. Zaměřte se méně na konverzi a více na vytvoření poutavého obsahu a budování vztahů mezi vlivnými kontakty.
Časem se tito lidé stanou silnými katalyzátory osobního doporučení vaší značky.

8. Pravidlo uznání
Pokud neignorujete někoho, koho znáte osobně, tak ho neignorujte ani v online prostředí. Budování vzájemných vztahů je jedna z nejdůležitějších částí úspěchu v marketingu sociálních médií, tudíž pokaždé respektujte každou osobu, která se s vámi spojí.

9. Pravidlo přístupnosti
Není správné publikovat obsah a vzápětí zmizet. Přidávejte obsah pravidelně a snažte se co nejvíce zapojit do diskuzí.
Základna kontaktů může být nestálá a neváhá vás nahradit, pokud zmizíte na týdny či měsíce.

10. Pravidlo vzájemnosti
Nemůžete očekávat od ostatních šíření vašeho obsahu, pokud neděláte to samé pro jiné. Tudíž i část času stráveného na sociálních sítích proto zaměřte i na sdílení obsahu publikovaném jinými.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017