Blog

Martin Peška 18. 5. 2014 Zpět

10 poznatků, které přinesla II. E-mailing konference

Foto: II. E-mailing konference

V úterý 13. května se v pražském kině Atlas konala II. E-mailing konference, kterou uspořádala společnost VivMail, reseller nástroje Silverpop pro CEE. Co přinesla nového?

E-mail marketing by měl být součástí celkové marketingové strategie každého e-shopu stejně jako PPC kampaně, cenové srovnávače nebo SEO. Kdo jej nevyužívá, připravuje se dost možná i o 25 % obratu. Co byste neměli opomenout a na co si dát pozor?

1. Nekupujte databáze e-mailových adres


Hned několik řečníků doporučilo účastníkům konference vyhnout se výhodným nabídkám na nákup databází e-mailových adres, které se dnes nabízejí i na Aukru. Přestože je cena za databázi čítající několik desítek či stovek tisíc e-mailů velice zajímavá, nemusí se vyplatit. Podle Davida Fingera, produktového manažera služby E-mail od Seznam.cz totiž stačí, aby byl mezi adresami jeden tzv. spamtrap, aby vznikl problém. Pokud váš newsletter zachytí tento automatizovaný anti-spam systém, pravděpodobně budou vaše sdělení automaticky padat do složky Spam i dalším příjemcům. Seznam.cz za takové počínání uděluje penalizaci standardně na šest měsíců.

2. Určete si pevnou dobu rozesílky

K e-mailingu je třeba přistupovat koncepčně, nedá se tvořit z minuty na minutu. Je proto vhodné stanovit si harmonogram rozesílky newsletterů včetně významných svátků a událostí jako jsou Vánoce, Valentýn apod.

3. Předmět newsletteru musí jít k věci

Předmět e-mailu má největší vliv na open rate, tedy procento uživatelů, kteří si newsletter skutečně otevřou. Proto je třeba věnovat mu co největší pozornost. Jak by měl ale vypadat? Lépe kratší než delší, několika slovy musí vystihnout obsah newsletteru. Více se osvědčuje obvykle vypíchnutí jednoho konkrétního produktu než celé nabídky z daného segmentu. V předmětu ale nemusí stát konkrétní produkt, můžeme v něm nastínit problematiku, kterou dokáže náš produkt vyřešit.

Přemýšlejte, co asi pošle zákazníkovi vaše konkurence a čím ho osloví. Zvlášť v období jako jsou vánoční nabídky a povánoční výprodeje musí newsletter vašeho zákazníka zaujmout a vystoupit z řady!

4. Počet položek by neměl být přehnaný

Závisí na šíři sortimentu e-shopu, ale i segmentu. Počet nabízených produktů by však v newsletteru neměl překročit dvě desítky kusů. Za ideální počet je všeobecně považováno rozmezí dvanácti až šestnácti nabízených produktů.     

5. Pět až osm sekund

Asi tolik času máte na to, aby obsah vašeho newsletteru zákazníka zaujal. Pokud se do té doby v nabídce nezorientuje, váš mail hází do koše.

6. Úspěch newsletteru určuje nabídka

Kromě předmětu e-mailu se na úspěšnosti kampaně podílí samotná nabídka. Nemá smysl posílat zákazníkům nabídku na produkt, který máte již dva roky na skladě, a neprodává se. Co se neprodá v e-shopu, neprodá ani newslletter.

7. Nezatracujte ty, kteří vás nečtou

Pracujte s databází těch, kteří vaše newslettery nerozklikávají. Vytvořte pro ně speciální nabídku, kterou jim budete posílat jednou měsíčně. Praxe ukázala, že frekvence oslovení jednou za měsíc reaktivačním e-mailem je dostatečná pro zaujetí těchto lidí, kteří mohou zareagovat a utratit i dvakrát více než zákazníci odebírající newsletter každý den.

8. Pracujte se zákazníky individuálně

Segmentujte si databázi pomocí pokročilejších nástrojů dle transakční historie, výše útraty, typu odběratelů, aktivity v e-mailu nebo podle procházení webu. Umožní vám to komunikovat se zákazníkem více individuálně a vyjít mu s nabídkou vstříc.

9. Jak poznat, že je něco špatně?  

Dobrým ukazatelem, který nám řekne, že s našimi newslettery není něco v pořádku je bounce rate neboli míra okamžitého opuštění. Ta by se v případě přístupů z newsletteru neměla odchylovat od průměrných hodnot z jiných přístupů na váš web. Pokud je výrazně vyšší, nejspíš děláte něco špatně.

10. Testujte, testujte, testujte!

Pouze na základě testování a vyhodnocování změn v předmětech a struktuře newsletterů se dokážete zlepšovat. Využívejte proto metodu A/B testování. Za vyšší open rate a větší tržby to jistě stojí!

Nevíte, jak s e-mail marketingem začít, jaký vhodný nástroj zvolit, nebo se potřebujete poradit? Neváhejte se na nás obrátit, naši specialisté jsou tu pro vás!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Business snídaně #6 - Digitální marketing jako akcelerátor exportu

Export na zahraniční trhy se zdá na první pohled obtížný. V případě chybného rozhodnutí mohou vzniknout i finanční ztráty. Pokud ale do…

5. 6. 2019

Google Marketing Live 2019: 7 klíčových novinek pro budoucnost onlinu

Pro novinky a inspiraci jsme se v polovině května vypravili do centra San Francisca na globální konferenci Google Marketing Live. Spolu s dalším…

30. 5. 2019

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019